Faktycznie Google Adwords daje wiele nowych korzyści i możliwości. Należałoby z niego korzystać, ponieważ ma parę zalet. W pierwszej kolejności na uwagę zasługuje to, że nabywca płaci tylko wówczas za tę usługę, kiedy ktoś kliknie na jego spot. To pozwala redukować koszta.
Kolejną zaletą jest to, że kupujący może ustalić dzienny budżet przewidziany na marketing. A także może ustalić, jaka ma być optymalna stawka za kliknięcie. Sukces więc zależy tu od sumki, jaką zamierza się oddać na sprzedaż, oraz od tego, jak trafnie zostaną zwerbalizowane hasła reklamowe. Każdy użytkownik w panelu Google musi ustawić zasadnicze hasło, na podstawie którego będzie znajdywana dana fraza, a również musi ustalić dwa opisy do swego hasła. A potem zarówno dobrać słowa kluczowe.
Tak wymyślona reklama pojawi się w wyszukiwarce na daną frazę. Wpisując na przykład frazę „nocleg Zakopane” wyskoczą w pierwszej kolejności frazy, które są reklamami. Chcąc być wysoko na określoną frazę, to należy w tym nagłówku Google wpisać frazę „nocleg Zakopane” oraz dodać słowa kluczowe z nią powiązane oraz opisy do tej frazy. W tej usłudze Adwords można co więcej ustalić, czy reklama będzie widzialna jeno w mieście, regionie, województwie a może na terenie całej ojczyzny. Tak więc ma się niedrogą reklamę, ponieważ płaci się tylko za rezultaty.