Faktycznie żyjemy w czasach konsumpcjonizmu, jak wszystko można kupić. Przyzwyczailiśmy się do tego i nie wyobrażamy sobie sytuacji, że byłoby zupełnie inaczej, na przykład, iż zabrakłoby towarów na półkach. Tak samo nie wyobrażamy sobie okoliczności, jakby nagle zamknięto większość sklepów, w których się zaopatrujemy. Myślę również, że wiele osób poczułoby się trochę zdezorientowanych, gdyby niespodziewanie zniknęły gazetki promocyjne.

hipermarket

Autor: MollySVH
Źródło: http://www.flickr.com
Chyba każdy z nas korzystał z nich choć raz w życiu. Najczęściej można je znaleźć w naszych skrzynkach pocztowych, bo większość sklepów wykorzystuje tę formę przekazu reklamowego. niemniej, warto dodać – każdy większy sklep, zdecydowanie market. Nie oznacza to, iż mniejsze podmioty nie korzystają z takiej formy promocji. Także oni poznali się na tej interesującej formie przekazu reklamowego wykorzystując ją coraz częściej. Pomimo to, gazetki promocyjne to raczej specjalność dużych sklepów

Dlaczego? Tego typu centra handlowe bowiem mają się czym poszczycić, to znaczy, że są w stanie bez trudu zminimalizować ceny wielu produktów. A takie minimalizowanie cen to prawdziwa promocja i wabiki, jakie zachęcić mają nas do danego sklepu. Nawet jeśli idziemy do sklepu po wybraną, przecenioną rzecz to raczej nabędziemy coś jeszcze. To więc działa w dwie strony. Z jednej strony sklep jest w stanie zaoferować nam coś w atrakcyjnej cenie, z innej strony dzięki temu zatrzymać nas na dłużej, aby sprzedać coś jeszcze.

No ile razy łapaliśmy się na tym, iż poszliśmy do marketu po konkretną rzecz, a powracaliśmy z trochę większą zawartością. No tak jest, ponieważ coś się przypomni przy okazji, coś zauważymy|znajdziemy w ciekawej cenie, zakupimy również coś, co mieliśmy w planach zakupić za jakiś czas, no ale jak już jesteśmy w markecie, to przy okazji to kupimy…

zakupy

Autor: Chris Favero
Źródło: http://www.flickr.com

I tak to właśnie wygląda. Gazetki promocyjne pomimo tego, iż są formą reklamy to także stanowią interesującą gazetkę informacyjną. Dzięki niej możemy sprawdzić, co jest oferowane w danym czasie, jaką rzecz warto kupić. A jesteśmy w stanie też przecież przeglądać różne gazetki i porównywać produkty. Jak pomyślimy, jak wiele jest marketów, jak wiele mamy możliwości w zakresie jak najbardziej korzystnego zakupu, to tego typu opcja wydaje się faktycznie sensowna.

Author