Nasz obecny świat, oparty na sieci internetowej, wymaga naprawdę szybkiej dostępności do informacji. Z tego też powodu Google w swojej wyszukiwarce cały czas poszukuje nowych rozwiązań, jakie by mogły pomóc w jeszcze bardziej dopasowanym i skuteczniejszym pokazywaniu wyników. Przez ostatnie lata pojawiło się sporo zmian, które miały na celu prezentację stron jak najbardziej wartościowych i spełniających oczekiwania poszukujących informacji. Ale też użytkownicy sieci mają coraz większą świadomość tego, jakich informacji potrzebują, i zaczynają formułować coraz bardziej precyzyjne zapytania. Jak twierdzi Google, codziennie około piętnastu procent ogółu zapytań, które są wprowadzane, są zupełnie nieznane. A jeśli nie są znane, to wyszukiwarka musi w jakiś sposób dać sobie z nimi radę i dopasować do nich wartościowe, spełniające warunki strony. Google w tym celu ma różnorodne mechanizmy, a ostatnio coraz chętniej wykorzystywany jest RankBrain, będący formą sztucznej inteligencji. (Czytaj dalej) Ten algorytm opracowano w roku 2015 i od tego czasu pokazał już swoją bardzo dużą skuteczność. Cały czas analizuje on nowe hasła które pojawiają się pierwszy raz, sprowadzając je do matematycznych jednostek nazywanych wektorami. Jeżeli ktoś wprowadzi hasło, które nie jest znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji wyszukuje określenia o podobnym znaczeniu i dzięki temu daje znacznie lepszą filtrację wyników.

RankBrain

Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Duże zmiany pojawiają się również jeśli chodzi o wyświetlanie reklam dla użytkowników, a przecież to właśnie na reklamach zarabia w pierwszej kolejności wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy dopasowują w coraz lepszym stopniu treść boksów reklamowych do treści na stronie, na jakiej są one umieszczone, ale też do preferencji danego użytkownika. Tym sposobem kierować mu można oferty, którymi może być potencjalnie zainteresowany. Od niedawna Google uruchomiło kolejną usługę w tym obszarze, czyli Customer Match.(Sprawdź link) Usługa ta polega na emisji reklam na podstawie adresów mailowych, które zostawili klienci w najważniejszych usługach Google, czyli Gmail, YouTube oraz wyszukiwarce. W chwili, kiedy szukają oni jakiejś informacji czy produktu można do nich dotrzeć z reklamą, i to reklamą dopasowaną w odpowiedni sposób. Dzięki temu można prowadzić zaawansowane kampanie reklamowe, które skierowane będą do ściśle określonej grupy klientów.

Takie działania mają liczne zalety. Przede wszystkim kierowane są one do klientów, których się już zna, a nie całkowicie przypadkowych osób. Dzięki temu można budować lojalność do swojej firmy, a równocześnie zachęcać do ponownego zakupu.
Author