Skuteczność reklamy bywa uzależniona od wielu czynników. Na pewno trzeba dysponować wiedzą z zakresu public relations, a nawet psychologii czy stosunków międzyludzkich. Z tego powodu biznesmeni są zmuszeni zatrudnić profesjonalistów, którzy zajmą się przygotowaniem kampanii reklamowych. Czasami budżet przedsiębiorstwa nie pozwala na to, żeby pozwolić sobie na tak ogromny wydatek i posiadacze niewielkich zakładów poprzestają na kupnie mniej kosztownych rozwiązań, czyli na przykład na wynajęciu nośników reklamy.

Baner reklamowy

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com
Opisywana tutaj tematyka jest na tyle obszerna, że niełatwo byłoby wymienić wszystkie formy nowoczesnej reklamy. Skoncentrujmy się więc tylko na tzw. reklamach outdoorowych, czyli takich, które standardowo umieszcza się na świeżym powietrzu. Ta grupa reklam jest powszechnie wykorzystywana, bo jej efektywność jest dość spora, a koszty zakupu nie zawsze są wygórowane.

Najbardziej znaną formą reklamy zewnętrznej bywają billboardy. To właśnie one są montowane przy tych najbardziej zatłoczonych szosach i mimowolnie ściągają spojrzenia nie tylko pasażerów, ale i taksówkarzy stojących w korkach. Taka powszechność jest podyktowana poniekąd dostępnością tej formy promowania oferty danej firmy – wystarczy wpisać w internet frazę billboardy Rumia, aby zobaczyć, jak wiele agencji w regionie gdańskim proponuje ten typ reklamy outdoorowej – serwis dailymotion.pl.

Reklama zewnętrzna

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Nie inaczej rzecz się przedstawia w przypadku każdego innego miasta w kraju. Czy będzie to sformułowanie billboardy Skierniewice czy reklama Kraków, każda uznana agencja będzie mogła zaproponować swoim przyszłym i stałym usługobiorcom najlepszą formę promocji. Dostrzegalność staje się bowiem drogą do sukcesu, co skutkuje w niedalekiej przyszłości wzrostem zysków.

Fraza billboardy Skierniewice nie ma się jednoznacznie łączyć z jedyną formą reklamy zewnętrznej. Słowo billboard można przecież łatwo zastąpić pozostałymi. Nowo utworzone zestawienia mogą brzmieć: citylight Poznań albo reklama wielkoformatowa Łódź. Wciąż pojawiają się nowe idee na przyciągnięcie uwagi przypadkowych przechodniów. Na pewno za pięć, sześć lat będą dostępne na rynku zupełnie nowe produkty. I jeżeli dzisiaj pewną nowinką mogą być dmuchane nośniki reklamy, to za pewien czas wielkim powodzeniem cieszyć się będą jeszcze teraz nieznane formy, a im bardziej będą nieoklepane, tym lepiej.

Author