Przedsiębiorca, działający w sieci, zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony jest jednym z warunków sukcesu. Żeby wyróżnić się spośród konkurencji i zostać dostrzeżonym przez potencjalnego klienta, trzeba wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak taka usługa będzie nas kosztować. Ile?

Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie, jest bardzo trudna. Złożoność zagadnienia jest wynikiem wielu różnych kwestii, z których najważniejsze są: metody pozycjonowania, wybrane frazy kluczowe, na które ma być pozycjonowana witryna, termin realizacji usługi, części składowe, wchodzące w obręb oferowanej usługi. Ceny pozycjonowania mogą mieć rozpiętość od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych za jeden miesiąc. Wejdź na Artefakt i się przekonaj. Z czego wynikają te różnice? Niektóre firmy kładą nacisk na ilość, drugie na jakość. Za niską cenę możemy spodziewać się pozycjonowania, dającego chwilowe rezultaty, mającego mało wspólnego z profesjonalnymi operacjami z zakresu SEO. Jednak może się również okazać, że akurat trafiliśmy na początkującą w branży firmę, która oferuje konkurencyjne stawki, aby móc wzbogacić swoje portfolio i zyskać doświadczenie. Od nas zależy, na jaki poziom usług się zdecydujemy, ile będziemy chcieli przeznaczyć na to pieniędzy i co będziemy chcieli otrzymać w zamian.

przeglądanie internetu na komputerze

Autor: Lindy Buckley
Źródło: http://www.flickr.com

Innym czynnikiem, który ma wpływ na ceny pozycjonowania, jest sposób rozliczania się firmy pozycjonującej z przedsiębiorstwami. Doświadczone agencje, o ugruntowanej pozycji na rynku, są w stanie od razu oszacować, ile kosztuje pozycjonowanie strony na określone frazy we wskazanych branżach. Małe agencje nierzadko stosują taki system płatności za usługę, iż przyjmują pieniądze tylko wtedy, kiedy w określonym czasie osiągną zaplanowane rezultaty. Czasami od tego, na którą pozycję uda się pod daną frazą kluczową wypozycjonować witrynę, zależna jest wysokość wynagrodzenia. Krótko mówiąc: ceny pozycjonowania są bardzo zróżnicowane i niejednorodne oraz zależne od różnych czynników. Dlatego warto sprawdzić poradnik, ile kosztuje pozycjonowanie.

Wobec powyższego nim zdecydujemy się na podjęcie współpracy z konkretną firmą zajmującą się marketingiem online, dobrze jest przemyśleć, w jakiej wysokości możemy przeznaczyć środki na cele kampanii oraz jakie skutki pozycjonowania, są dla nas istotne, gdyż oferty specjalistów mogą przynosić zarówno krótkotrwałe, jak i trwałe korzyści.
Author