Niewątpliwie jest on dobrym rozwiązaniem, ponieważ wielu ludzi wzmocniło swoją aktywność w sieci, współtworząc bardzo rentowny rynek. Toteż remarketing Google jest skutecznym instrumentem zdobywania klientów. Otóż remarketing polega na tym, by przedostać się do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili naszą witrynę. Remarketing jest procesem kilkuetapowym.
W pierwszym etapie polega na zdobywaniu maksymalnej ilości informacji o konkretnym internaucie, który odwiedził naszą stronę. Wizytując ją zostawił po sobie ślad, co sprawia możliwym określenie jego cech osobowościowych. Można uzyskać informacje w którym miejscu witryny był najdłużej, co zwróciło jego uwagę. Zdobyte informacje posłużą następnie do utworzenia komunikatu remarketingowego.
Taka reklama będzie bardziej skuteczna, ponieważ oparta na przeanalizowanych danych dotyczących potencjalnego klienta. Następnym etapem jest wysłanie komunikatu do badanych odbiorców. Mamy tutaj dwie możliwości. Można przesłać ją w formie mailowej. Drugą możliwością jest wyświetlenie tej reklamy na innych stronach internetowych w sieci, odwiedzanych przez badanego użytkownika.
Dużym walorem i zarazem wspólną właściwością tych obu form przekazu jest to, że dociera się do odbiorcy z reklamą usługi lub produktu, który jest przedmiotem jego zainteresowania. Następnie już tylko pozostaje analiza i obserwacja rezultatów kampanii, aby ją usprawnić i zoptymalizować. Powyższe czynniki remarketingu czynią go bardzo profesjonalnym narzędziem zdobywania wiedzy o kliencie.