Obecnie coraz więcej firm funkcjonuje w sieci internetowej, tak naprawdę coraz trudniej znaleźć obszary, w których będzie to jeszcze niepotrzebne. Nawet niewielka, prościutka wizytówka pomaga w tym, aby klienci mogli się dowiedzieć o zakresie usług, godzinach otwarcia czy lokalizacji.

A tak naprawdę możliwości, które daje internet jest znacznie więcej, ponieważ otworzyć można naprawdę dochodowe biznesy istniejąc jedynie w sieci. Doskonale może o tym zaświadczyć na przykład ilość internetowych sklepów, jakie obecnie funkcjonują. Już na dzień dzisiejszy jest ich kilkanaście tysięcy, a ich ilość cały czas rośnie. Bardzo dynamicznie rozrasta się również rynek internetowych analiz i marketingu, obecnie firmy coraz częściej korzystają z nowoczesnych narzędzi, żeby zwiększyć ilość klientów. Jeszcze do niedawna wystarczyło poumieszczać się w katalogach i wykonać pozycjonowanie, aby zyskać odpowiednią liczbę klientów – unikalni użytkownicy . Obecnie przede wszystkim to już może nie wystarczyć, ponieważ należy również przypilnować tego, żeby nawigacja na stronie była przejrzysta i wygodna, a sama strona bardzo przyjazna dla użytkowników. Niezwykle przydatne są przy tym różnego rodzaju narzędzia analityczne, które można zainstalować na swojej stronie. Zbierają one ogromną ilość informacji, które można później analizować w różny sposób i w oparciu o nie wyciągać właściwe wnioski.

użytkownicy-obrazek

Autor: Luebke
Źródło: http://www.flickr.com

Jedną z podstawowych informacji, którą chce się uzyskać prowadząc internetową stronę, są unikalni użytkownicy. To ich liczba właśnie świadczy o tym, jak często serwis jest odwiedzany, a sprawdzając ich ilość w danym przedziale czasu można sprawdzić, czy prowadzone działania przynoszą odpowiednie rezultaty. Jednak sama ilość użytkowników jeszcze nie świadczy o sukcesie. Wiele porali jest często odwiedzanych, ale internauci wchodzą tam jedynie na parę chwil, po czym wychodzą z serwisu bez przesiadywania w nim.

Dlatego też warto analizować wszelkie działania, które wykonują użytkownicy, przez co dowiedzieć się można naprawdę interesujących rzeczy – o mierzeniu konwersji w analytics . Szczegółowa analiza takich zachowań pozwala na przykład na przebudowanie struktury i układu serwisu w taki sposób, aby użytkownicy mogli w nim pozostać dłużej. A czas ten przekłada się na to, że być może zrobią jakieś zakupy czy obejrzą większą liczbę reklam. Bardzo dobrze do tego typu analiz nadają się między innymi narzędzia Google, które dają doświadczonym analitykom bardzo cenne informacje. Przykładowo konwersja analytics pozwala na dokładne śledzenie wyświetlanych stron, zależności pomiędzy nimi i ścieżek, jakimi poruszają się internauci, żeby znaleźć interesujące je wiadomości.
Author