Każda z opon zdaje się być identyczna, z pewnością tak to wygląda na pierwszy rzut oka, jednakże w rzeczywistości różnią się rodzajem gumy, bieżnikiem, wielkością, a także przeznaczeniem. To ten z elementów w aucie, jaki odpowiada za poczucie bezpieczeństwa, ale także za radość z jazdy i spalanie. Opony możemy podzielić na trzy grupy, istnieją więc opony letnie, zimowe oraz całoroczne. Nie zapominajmy jednak o innych, specjalnych typach, przykładowo opony terenowe.

Należy zainwestować jednocześnie w letnie, jak również zimowe opony. Wiążę się to z pewnością z większymi kosztami, ale trzeba mieć na uwadze, że całoroczna opona nie będzie ani zimowa, ani letnia, to nie daje bezpieczeństwa i komfortu jazdy o żadnej pór. (Opony do motocykli) Zimówki, przykładowo kormoran opony, są wykonane z miękkiej gumy, co daje świetną przyczepność na mokrym śniegu, letnie zaś są twardsze, przez co lepiej trzymają się asfaltowej nawierzchni.

opony

Autor: Wolfgang
Źródło: http://www.flickr.com

Mało tego, opony na zimę posiadają dodatkowe rowki, jakie polepszają przyczepność na zmrożonej drodze. Oprócz rozróżnienia na letnie i zimowe opony istnieje również podział pod względem rozmiarów, szerokości jak i wysokości, czyli profilu, w zależności od wielkości i charakteru auta, dla którego są przeznaczone. (Opony Kormoran) Są także opony z bieżnikiem symetrycznym i asymetrycznym, inaczej zwane opony kierunkowe, jakie mają bieżnik skierowany do kierunku jazdy, przykładowo opony barum. Lecz w przypadku takich opon zasada jest dość prosta – im większy rozmiar, tym większa cena. Najlepsze opony

Nim jednak zdecydujemy się na zakup ogumienia, trzeba sprawdzać w jakim stanie są obecne. W jaki sposób możemy to uczynić? Sposób jest naprawdę jasny, weźmy zwyczajną monetę i przesuńmy ją wzdłuż rowka w bieżniku. Jeżeli napotkamy tam na lekkie wzniesienie to znaczy, że opona nie jest aż tak całkowicie starta. Brak wzniesienia to jednak brak bieżnika. Dobrze jednak dokładniej zbadać jej przydatność, trzeba więc wziąć linijkę i zmierzyć nią głębokość wycięcia w bieżniku. Jeżeli wynosi ona jakieś trzy milimetry, to powinno się już na pewno przygotować się na zakup nowego kompletu. Są tacy, którzy podają wartość 1,6 milimetrów, jako absolutne minimum, należy natomiast odradzić doprowadzanie opon do takiego stanu przez wzgląd na bezpieczeństwo. Opona taka bowiem utraciła swoją początkową przyczepność, co nie powinno mieć miejsca.
Author