monitorach ciekłokrystalicznych. Mogą to być przekazy reklamowe, przewodniki, wiadomości oraz inne rodzaje dane. Innowacyjność tego podejścia stanowi bliską konkurencję dla klasycznych nośników reklamowych, jak: afisze, ulotki, słupy ogłoszeniowe.
Wyższość reklamy w autobusie nad konkurencyjnymi formami reklamy wiąże się ze specyficzną, bo przymusową sytuacją w której znajdują się pasażerowie. Są ograniczeni zarówno przestrzennie, jak i czasowo. Trudno jest im wygenerować odpowiednią ilość koncentracji by skoncentrować się na przykład na lekturze, ale zarazem chcąc zabić czas szukają interesującego medium, które przyciągnąć by mogło ich wzrok na okres podróży.
Postawienie na reklamę przy użyciu wyświetlaczy LCD umożliwia prezentację reklamy nadzwyczaj dużemu gronu adresatów (dla przykładu w Krakowie każdy z autobusów w ciągu tygodnia, transportuje od 20 do 30 tysięcy osób) (reklama w komunikacjiciekawa strona). Użycie autobusów a także tramwajów jadących po gęsto zaludnionych ulicach dużych miejscowości, pozwala na dojście nawet do setek tysięcy rezydentów!
kolorowa co skutecznie przyciąga spojrzenie widza, np. – reklama w autobusie. Dodatkowo wzrok przyciągają transmitowane aktualności regionalne, z kraju, i wiadomości sportowe, horoskop itd..
Ogromnie istotnym atutem jest również to, że reklama w autobusie jako jedyna dochodzi do klientów w momencie dużej chłonności umysłu, gdy donikąd się nie spieszą i nie mają nic innego do uczynienia niż patrzeć w monitor LCD i odczytywać wyświetlane na nim informacje. Mało tego, potencjalny klient nie może przełączyć wyświetlanej reklamy co dodatkowo wzmacnia efektywność tego typu przedsięwzięć marketingowych. Odpowiednio skonstruowana reklama w autobusie ma szanse być skuteczną pod warunkiem, iż nie będzie zbyt nachalna.